Tuesday, June 14, 2016

Mis värk selle kaubanduskeskuse ukse ees suitsetamisega on?

Vabandage mind, olin ka suitsetaja, aga nähtavasti piisavalt ammu, sest ma ei oska pakkuda ka, miks seda seal tegema peab.. sa tuled autost ja enne poodi sisenemist pead ühe rahustava pläru tegema, sest liiklus ajab sind pingesse? Või just vastupidi, poodlemine ajab sind närvi ja käid end vahepeal poe ukse ees rahustamas? Mitu tundi sa selleks poes veetma pead, et sellisesse seisundisse jõuda?

Okei, Ülemiste keskusest saan täitsa aru. Kui sa ikka tahad palgapäeval terve rahakoti sisu laiaks lüüa, siis poode on seal rohkem, kui päevaga käia jõuaks ja võib-olla peadki pausitama. Aga näiteks suvaline K-Rauta? KUI sõltuvuses sa pead olema, et seal ukse ees kimuda on vaja? Või mida see suits seal üldse sümboliseerima peaks? Et poodlemine on oo nii raske töö? Ajuvaba!

Okei, okei, pole tegelikult üldse minu asi, mitu suitsu sa päevas teed. Sõltuvuses võib olla ükskõik millest - alkohol, seks, šokolaad, päike, narkootikumid, mida iganes. Aga ükski nendest sõltlastest ei sunni mind enda tsirkust kaasa tegema. Suitsetaja sunnib.

Okei, mina minuks, päriselt ajab mind närvi, kui ma pean läbi tossupilve lastega toidupoodi minema. Ükskord rasedana mu hormoonid ühele tädile Rocca al Mare ees nähvasid ka, et mis õigusega ta siin minu lapsi mürgitab. Üks käe otsas, teine kõhus. Ma ei saanudki aru, mida ta mulle vastu pomiseb, sest olin oma raevust nii kurdistatud ja marssisin vihaselt edasi. Aga olgem ausad, seal konihaisu sees poleks tahtnudki pikemasse vestlusesse astuda. Ja kes teab, kas ta üldse minuga sama keelt rääkis ja aru sai. Tegelikult polegi vahet, sest sellel ei ole mingit õigustust! 

Kui sulle meeldib viin, ei ole sul õigust mind sellepärast purju joota. Kui sulle meeldib autoga kihutada, ei tohi (ja ei saagi) sa mind autosse endaga kaasa tirida. Aga suitsetaja võib ja saab. Miks?

Ja need kastikesed, mis sinna sümboolselt joonistatud on... kelle lollitamiseks? Võib-olla joone taga suitsetamine päästab tõesti nii palju, et suitsuhais kaubanduskeskusesse ei pääse, aga suvalist inimest, kes poodi minemas on, ta ju ei päästa. Mingid mõttetud kvooditäitmiskastid, otsivad odavat populaarsust.

Öäkk, vastik hakkab juba selle peale mõeldeski! Nagu ma enne ütlesin, siis mina kellegi sigarette ei loe ja igaühe harjumused on ta enda asi. Aga täpselt nii kaua, kuni sa teed selle minu asjaks - sest mulle ju ei anna poe ees keegi võimalust valida, kas ma tahan suitsu kopsu hingata või ei. Lastest rääkimata...

Te olete mõtlematud, isekad, vastikud inimesed, teie, kes te poe ees suitsu kimute! Häbi teil olgu!!!

No comments:

Post a Comment

üksi kodus

Kuulen aknast naabriaia peoseltskonna hootiseid naeruturtsakaid ja mõtlen, et ma olen juba päris pikalt Palle olnud. Kuigi enam mitte nii vä...