Sunday, June 19, 2016

Hr ja pr Orgu, minu uued sõbrad!

Mu postkasti 15-st viimasest meilist 8 sisaldab perekonnanime Orgu. Sel lihtsal põhjusel, et ma olen otsustanud paks olemise lõpetada ja Erik ja Kati mõlemad on lahked mind selles aitama. Sellega, miks ma enam paks olla ei taha, saab tutvuda eelmises postituses.

Kõigepealt saabus mulle postkasti Erik Orgu programmi 4 tasuta päeva pakkumine. Mina, vana tähenärija ja maailma õigluse eest seisja, nägin kohe ära, et kui kiri, mis lubab sulle 4 tasuta päeva (14-17.06), saadetakse sulle kell 2:45 öösel, kui on juba tegelikult 15.06, siis 4 päeva sellest kuidagi välja ei tule. Kirjutasin neile ja sain lisaks veel 2 päeva, nii et Erik Orgu tasuta programm lõppeb mul täna õhtul alles.

On olnud tore! Mulle väga meeldivad need toidud ja põhimõtted mille järgi sa oma toidulauda korraldad. Ausalt on mul ammu juba täielik kriis ja kopp ees nendest klassikalistest kartulipudru-kotlett või tatar-hakklihakaste toitudest. Iga päev mõtle 3 korda, mida teha ja millest. Nii raske, muude toimetuste ja tittede kõrvalt.

Õnneks on mul perega väga vedanud. Lapsed ei pirtsuta üldse ja eriliselt tahan välja tuua Priitu, kes lepib kõikide mu täisterajahude ja pruunide suhkrute kampaaniatega. Loomulikult igatseb ta vahel traditsioonilisi valge-jahu-õlis-praetud pannkooke, aga õnneks on tal ema, kellele meeldib väga lastele süüa teha. Nii et kodus mul mingeid kitsendusi tegelikult pole, kõik tervislik läheb kaubaks.

Aga ega see erikorgutamine pole mingi dieeditamine, nagu mõni võiks arvata, oi ei. Sa sööd ikka peekonit hommikuks ja hiiglasuure portsu sealiha õhtusöögiks. Aga võti on selles, et sa sööd hiiglasuure koguse värsket sinna kõrvale ka. Nii mitmekesised toidud ja kõik saab valmis ca 15 minutiga. Kui enne tulin lastega tuppa ja tegin lõunasöögiks eilse söögi soojaks, siis nüüd lisan 5 minutit ja saan näiteks imemaitsva kana-riisi-brüsselikapsasupi.

Kõige raskem on minu jaoks mitte näksida. Mitte käega lüüa ja mõelda, et suva, mis see ikka enam teeb, kui ma selle paki küpsiseid söön. Nüüd, neljandal päeval ma hakkan juba aru saama, et mul pole vaja diivanil istudes tingimata midagi süüa. Täitsa niisama võib istuda! Või näiteks käsitööd teha. Ja kaal on mul nende paari päevaga ka umbes kilo või isegi poolteist juba langenud. Nii et motivatsiooni on!

Täna tegin liitumise Kati Orgu Fitcati programmiga, kust omakorda 3 tasuta päeva saan. Minu meelest suht sama mis Erik, aga kõvasti odavam :) kui abikaasad niimoodi omavahel konkureerivaid programme teevad, siis mis muud seal olla saab, kui et peaasi, et raha perre jääb. Kati programmis pidi olema rohkem magusat, aga sama tõhusad on mõlemad. Ja Kati oma on veel odavam ka!

Mõlemate puhul saad lisada eraldi oma pereliikmed, nende kaalud ja pikkused ja siis programm arvutab, kui suure laari süüa pead tegema. Lastel ma luban muidugi kõrvale süüa võileibu või mis iganes nad tahavad ja vahepalaks on meil alati puuvilju, juurvilju või maisigalette. Mis mulle Kati juures veel rohkem meeldib, on see et sealt sain spetsiaalsed juhised laste toitumise kohta. Oligi kirjas just see, et kuigi toidud on tervislikud ja kasulikud kõigile, ka lastele, siis laps võib süüa kõrvale ikka mida iganes ta tahab. Ja õhtuti nende suurte lihaportsjonite kõrvale kartuleid või riisi pakkuda. Umbes nii ma toimisingi, aga Erik mulle seda küll ei öelnud!

Muidugi see pere liitmine üleüldse on super äge! Just see, et ta arvestab kõigi meie kaaludega, arvestab, et Priit tööpäeviti hommikusööki ega lõunat meiega ei söö ja arvutab kokku kõik toiduained ja mitu grammi mul neid vaja läheb. Nii ei leia sa külmkapist asju, mille sa ära viskama pead või mis ühegi toidu sisse ei sobi. Ja ostunimekiri on sinu eest juba valmis tehtud. Vähem avastamist poes et oo, makaronid on soodukas, viskan kärusse.

Mida ma tahan selle jutuga öelda, et ma olen hetkel väge täis ja hea meel on, et nende Orgudega mässan. Eile küll libastusin, sest olin terve päeva tädipoja sünnipäeval ja oma menüüd mõistagi seal jälgida ei saanud. Aga mulle tundub, et ma ka ei näksinud arutult nagu varem ja viineri asemel valisin ikka lihalõigu. Eks jaanipäev on muidugi ees ja naiivne on loota, et ma saan suures seltskonnas oma programmist 100% kinni pidada, aga vähemalt on mul uusi ideid, mida omavahel kokku segada, et maitsva salati liha kõrvale saaks.

Homme sõidame lastega maale ära. Täna pean korra veel Prismast läbi hüppama et enamik järgmise 3 päeva toidust ära osta. Oi ausalt, ma olen täitsa põnevil kohe, mis ägedad toidud mind ees ootavad :) ja Hiiumaal on ahi, jeeei!

Kergeid jaane teile kõigile ja palju värsket liha kõrvale!

:)

No comments:

Post a Comment

üksi kodus

Kuulen aknast naabriaia peoseltskonna hootiseid naeruturtsakaid ja mõtlen, et ma olen juba päris pikalt Palle olnud. Kuigi enam mitte nii vä...